Příprava základních souborů



Pustíme se do exportu. Nejdříve se zbavíme krychle/plánu "Blueprint". Vyberte ji a stiskněte klávesu "Delete".

Před exportem lokomotivy je vhodné provést s každým jejím jednotlivým vybraným objektem následující: v záložce "Utilities" stiskněte tlačítko "Reset XForm", v sekci "Reset Transform" stiskněte tlačítko "Reset Selected".



Poté v záložce "Utilities" stiskněte tlačítko "Collapse", v sekci "Collapse" vyberte jako "Output Type:" hodnotu "Modifier Stack Result" a stiskněte tlačítko "Collapse Selected".



Lokomotivu vyexportujeme tak, že z nabídky "File" vybereme "Export...". Uložíme .3ds soubor pod názvem "myloco2000.3ds" do adresáře "myloco". Na dotaz "Preserve MAX's Texture Coordinates" odpovězte OK. Ukončete 3DSMAX.

Na dotaz, zda chcete uložit svoji práci odpovězte "Ne" - soubor ".max" jsme již uložili před odstraněním krychle "Blueprint" v předchozí části tutorialu.

Pro konverzi souboru ".3ds" do formátu MSTS souboru ".s" si nejdříve potřebujeme modifikovat .bat soubor, který jsme si vytvořili v předchozích částech tutorialu.

V adresáři "myloco" si otevřete soubor "convertmyloco.bat" v Poznámkovém bloku a změňte všechny výskyty slova "Dash9" nebo "testtex" na "myloco".

Soubor "convertmyloco.bat" by měl nyní vypadat takto:


conv3ds myloco.s myloco2000.3ds
txt2uni myloco.s
makeace myloco.tga myloco.ace -trans



Soubor uložte, zavřete Poznámkový blok a dvojím kliknutím soubor "convertmyloco.bat" spusťte - proběhne samotná konverze.

Do adresáře "myloco" si zkopírujeme z adresáře "GP38" další nezbytné soubory. Jedná se o "gp38.eng", "gp38.sd", adresář "Cabview" a adresář "Sound".

V dalších dílech tutorialu si ukážeme, jak se dají adresáře "Cabview" a "Sound" sdílet tak, aby jejich obsah nebylo nutné kopírovat každé lokomotivě zvlášť.

Nakonec si z adresáře "Dash9" zkopírujte do adresáře "myloco" soubor "us2dash9.ace".

V adresáři "myloco" si přejmenujte soubor "us2dash9.ace" na "us2dsh9.ace" - z názvu odstraníme pouze písmeno "a".

Dále přejmenujte soubor "gp38.eng" na "myloco.eng" a "gp38.sd" na "myloco.sd".

Aby byla lokomotiva dostupná v MSTS, musíme upravit soubory ".sd" a ".eng".

Nejdříve otevřeme soubor "myloco.eng" v programu Wordpad. Změňte výskyt slova "gp38" na "myloco" podle níže uvedeného příkladu (z tohoto příkladu ovšem do souboru "myloco.eng" nic nekopírujte!):


Wagon ( myloco
..............Type ( Engine )
..............WagonShape ( myloco.s )



Použijte funkci "Najít..." (v menu pod položkou "Úpravy") a najděte tento řetězec: "Wagon ( GP38 )". Změňte jej na "Wagon ( myloco )".

Dále najděte "Engine ( gp38" a změnte jej na "Engine ( myloco".

Na závěr najděte "("GP38-2")" a změnte jej na "("My First Loco")".

Soubor "myloco.eng" uložte. Nyní MSTS naši novou lokomotivu rozpozná.

Ve Wordpadu dále otevřte soubor "myloco.sd".

Změňte "shape ( Gp38.s" na "shape ( myloco.s".

Soubor uložte. Soubor ".sd" obsahuje informace (ve formě ohraničující krychle) o rozměrech naší nové lokomotivy. Ty jsou důležité pro připojování vozů ve hře.

Nyní si pro naši novou lokomotivu potřebujeme vytvořit vlakovou sestavu (consist) - aby se zobrazovala ve hře. Tato se dá vytvořit v Consist editoru, my ji nyní ovšem vytvoříme ručně.

Jděte do adresáře "Microsoft Train Simulator", z něj do podadresáře "Trains", dále do podadresáře "Consists".

Najděte si soubor "gp38-2 lumber.con" a zkopírujte ho do nového souboru s názvem "myloco lumber.con".

Soubor "myloco lumber.con" si otevřte v programu Wordpad.

Změňte položku "TrainCfg ( "GP38-2 lumber"" na "TrainCfg ( "myloco lumber"".

O několik řádků níže změňte položku "EngineData ( GP38 GP38 )" na "EngineData ( myloco myloco )". Soubor uložte. Lokomotiva se nyní bude zobrazovat přímo ve hře u každé trati (volba "Explore route").

Spusťte MSTS. V nabídce lokomotiv se naše lokomotiva zobrazí u písmene "M" pod názvem "My First Loco". Vyberte ji a spusťte simulaci!



V třetí části tutorialu se zaměříme na tvorbu podvozků, kol a interiéru. Upravíme i fyzické vlastnosti lokomotivy.  (Poznámka Miran: Bohužel tento třetí a další díly zůstaly nepřeloženy. Věřím však že vám alespoň to co zde bylo uveřejněno pomohlo se trochu orientovat v problematice modelování)

Předchozí díl...


Copyright 2001 Cyrus Lum.