Mapování textur - editace souřadnic Stále máme potíže. Nejdříve: textura je vzhůru nohama - můžeme si toho všimnout při pohledu na text. Opravíme to: záložka "Modify", sekce "Parameters", položka "U Tile:": zatrhněte u ní hodnotu "Flip". Hned to vypadá líp... Ještě potíže: vrchol a stranu textury máme posunuté a navíc ve špatné velikosti. Abychom to mohli opravit, musíme editovat souřadnice textury. Vyberte z nabídky "Modifer List" a v sekci "UV Coordinate Modifiers" položku "Unwrap UVW". V záložce "Modify" v sekci "Parameters" stiskněte tlačítko "Edit". Otevře se okno "Edit UVWs". Stiskněte levé tlačítko myši a výběrovým boxem vyberte všechny body textury. Výběrem dostanou všechny červenou barvu. Nyní vybrané body textury zmenšíme. V okně "Edit UVWs" stiskněte na ikoně "Scale" levé tlačítko myši, podržte jej, z nabídky vyberte ikonu "Scale Vertical" - je úplně dole, poté tlačítko pusťte. Tato volba body zmenšuje pouze ve vertikálním směru. Posuňte kurzor myši na libovolný červený vybraný bod, až se kurzor myši změní do tvaru ikony "Scale Vertical". Stiskněte levé tlačítko myši a táhněte jí dolů - body se zmenší. Zmenšete je na polovinu. V okně "Edit UVWs" stiskněte na ikoně "Move" levé tlačítko myši, z nabídky vyberte spodní ikonu "Move Vertical", poté tlačítko pusťte. Nyní můžeme body pohybovat pouze ve vertikálním směru. Posuňte kurzor myši na libovolný červený vybraný bod, až se kurzor změní na tvar ikony "Move Vertical". Stiskněte levé tlačítko myši a táhněte jí dolů - body se pohybují. Posuňte je tak, jak vidíte na následujícím obrázku: Nyní máte za sebou první editaci mapování textur! Zavřete okno "Edit UVWs". Stále potřebujeme namapovat vrchní část našeho objektu. V záložce "Modify" vyberte z nabídky "Modifier List" v sekci "Mesh Editing" položku "Edit Mesh". V sekci "Selection" klikněte na ikonu "Polygon". Zatrhněte volbu "Ignore Backfacing" (ignorovat zadní strany), v okně "Perspective" vyberte všechny horní strany našeho objektu. Abyste mohli zjistit, které jsou již vybrané a které ještě ne, musíte si nejdříve zapnout zobrazování hran. Stiskněte pravé tlačítko na slově "Perspective" v názvu okna, z nabídky vyberte položku "Edged Faces". Potřebujeme ještě vybrat zbývající strany: stiskněte klávesu "Ctrl" a vyberte postupným klikáním myši další dvě. V záložce "Modify" v nabídce "Modifier List" v sekci "UV Coordinate Modifiers" vyberte položku "UVW Map". Všimněte si, že oranžové orámování vybraných ploch není rovnoběžné s horní stranou objektu. V záložce "Modify" v sekci "Alignment" klikněte na "Y", potom na tlačítko "Fit". Potom v sekci "Parameters" vedle položky "U Tile:" zatrhněte položku "Flip". Mapové souřadnice textury pro vrchní část objektu jsou připravené k editaci. V záložce "Modify" z nabídky "Modifier List" vyberte v sekci "UV Coordinate Modifiers" položku "Unwrap UVW". V záložce "Modify" v sekci "Parameters" stiskněte tlačítko "Edit". Otevře se okno "Edit UVWs". Myší výběrovým boxem vyberte všechny body - zbarví se červeně. Nyní vybrané body textury zmenšíme. V okně "Edit UVWs" stiskněte na ikoně "Scale" levé tlačítko myši, podržte jej, z nabídky vyberte ikonu "Scale Vertical" - je úplně dole, poté tlačítko pusťte - stejně jako v předchozím případě. Tato volba body zmenšuje pouze ve vertikálním směru. Posuňte kurzor myši na libovolný červený vybraný bod, až se kurzor myši změní do tvaru ikony "Scale Vertical". Stiskněte levé tlačítko myši a táhněte jí dolů - body se zmenší. Zmenšete je na polovinu. V okně "Edit UVWs" stiskněte na ikoně "Move" levé tlačítko myši, z nabídky vyberte spodní ikonu "Move Vertical", poté tlačítko pusťte. Nyní můžeme body pohybovat pouze ve vertikálním směru. Posuňte kurzor myši na libovolný červený vybraný bod, až se kurzor změní na tvar ikony "Move Vertical". Stiskněte levé tlačítko myši a táhněte jí dolů - body se pohybují. Posunujte body a měňte jejich velikost (nahoru dolů, ze strany na stranu) tak dlouho, dokud nebudou vypadat jako na následujícím obrázku. Vyzkoušejte si i ostatní ikony, určené pro zbývající směry. Zavřete okno "Edit UVWs". Potřebujeme ukončit veškerou editaci - pravým tlačítkem myši klikněte v okně pod nabídkou "Modifier List" a zvolte položku "Collapse All". Objeví se okno s varováním - zvolte "Yes". Dříve, než vyzkoušíme nové modifikace lokomotivy ve hře, musíme spojit nový objekt se stávající Dash9. Klikněte na hlavní objekt lokomotivy, v záložce "Modify" v sekci "Edit Geometry" stiskněte tlačítko "Attach List". V okně zvolte objekt "Myobject" a stiskněte tlačítko "Attach". Export... Předchozí díl... Copyright 2001 Cyrus Lum. |