Export



Před exportem lokomotivy je vhodné provést s každým jejím jednotlivým vybraným objektem následující: v záložce "Utilities" stiskněte tlačítko "Reset XForm", v sekci "Reset Transform" stiskněte tlačítko "Reset Selected".



Poté v záložce "Utilities" stiskněte tlačítko "Collapse", v sekci "Collapse" vyberte jako "Output Type:" hodnotu "Modifier Stack Result" a stiskněte tlačítko "Collapse Selected".



Jsme připraveni exportovat novou Dash9! Jako v "Tutorialu 1" klikněte nejdříve v menu na "File", z nabídky vyberte "Export..."

Najděte adresář "Mydash", uložte soubor jako "dash92000.3ds".

V okně s dotazem, zda chcete soubor přepsat odpovězte "Ano", v dalším dotazu zatrhněte "Preserve MAX's Texture Coordinates" a stiskněte OK.

Uložte si také ".MAX" verzi - v menu klikněte na "File" a z nabídky vyberte "Save". Můžete ukončit 3DSMAX.

Máme novou texturu - "testtex.tga". Potřebujeme ji zkonvertovat do souboru s koncovkou ".ACE". Provedeme úpravu našeho souboru "convertmydash.bat" tak, aby nám zkonvertoval i tuto texturu. Jako v "Tutorialu 1" jděte do adresáře "Mydash" a stiskněte na souboru "convertmydash.bat" pravé tlačítko myši - z nabídky vyberte "Edit".

Na konec souboru přidejte následující:

makeace testtex.tga testtex.ace

Uložte soubor, zavřete program "Poznámkový blok". Spusťte soubor "convertmydash.bat".

Podobně jako v "Tutorialu 1" zkopírujte soubory "dash9.s" a "testtex.ace" do adresáře "Dash9" v MSTS. Přečtěte si opět "Tutorial 1", pokud jste zapomněli, kde se jednotlivé soubory nachází.

Spusťte MSTS - vyberte na libovolné trati lokomotivu "Dash9". Ve hře stiskněte klávesu "2" - přepne vás do venkovního pohledu na lokomotivu. Podívejte se na její horní část - co se to stalo s barvami ?



Ukončete MSTS, otevřte znovu soubor "convertmydash.bat" v "Poznámkovém bloku". Přidejte "-trans" do posledního řádku následovně:

makeace testtex.tga testtex.ace -trans

Uložte soubor a spusťte jej. Zkopírujte nově vzniklý soubor "testtex.ace" do adresáře "Dash9" v MSTS. Spusťte MSTS. Podívejte se na horní část lokomotivy - textura nyní vypadá mnohem líp, není v horní části tak pruhovaná.



Co se stalo? Při konverzi do MSTS existují 3 odlišné úrovně kvality; každá je asociovaná s formátem obrázku, který je konvertován do formátu ".ACE". Nejlepší kvality dosahují 24 bitové ".BMP" soubory. Máte k dispozici všech 24-bitů barev (16.7 miliónů). Nedochází k žádnému zkreslení.

Průměrné kvality dosahuje 32-bitová ".TGA", konvertovaná s parametrem "-trans". Tento parametr sděluje konvertoru, že textura obsahuje alfa kanál, ale pouze jednobitový (pouze černá a bílá barva - plně průhledný či naopak neprůhledný). V komunitě vývojářů her je nazýván "děravý skrz naskrz". Použitím této volby jste limitováni pouze 32768 barvami.

Nejnižší kvality dosahuje 32-bitová ."TGA" bez parametru "-trans". Tímto sděluje konvertoru, že alfa kanál je plně 8-bitový. Takto se dosahuje částečně průhledných a špinavých oken ve hře - vypadá to pěkně, bohužel daní je zobrazení pouhých 4096 barev současně! To už je podstatný rozdíl proti 16.7 miliónům barev v nejvyšší kvalitě.

Je to faktor, který odlišuje toto:



od tohoto:



Zapamatujte si to, pokud chcete mít kvalitní textury, které odliší vaše modely od ostatních. V příštích tutorialech vám ukážu jednoduchý trik, jak dosáhnout plně 24-bitových textur při zachování částečné průhlednosti!

Ještě jedna věc, dříve než zkoncíme tento díl tutorialu: všimněte si, že pokud se díváte skrze okna lokomotivy ve hře, tak protější strana okna vypadá, jako by zmizelo - nevidíme jeho zadní stranu. V příštích tutorialech si ukážeme, jak tento nedostatek odstranit.

Tvorba jednoduché lokomotivy podle kresby....
Předchozí díl...


Copyright 2001 Cyrus Lum.